Trpělivost přináší růže není jen klišé

Klientka, nazývejme ji například paní Šťastná, nastoupila v únoru 2022 pracovní neschopnost. Nejprve nebyla známa přesná diagnóza. V průběhu února byl klientce proveden rentgen páteře, který odhalil její poškození, konkrétně plotének, vlivem náročné práce a namáhání páteře v práci. Po necelém roce byla paní Šťastná uschopněna a tímto okamžikem celý příběh začíná.

V rámci rizika pracovní neschopnosti chtěla paní Šťastná uplatnit plnění po jejím skončení, což bylo provedeno. V tomto riziku ale nastal problém. Problémem byl její partner, kterého příhodně nazveme pan Zuřivý. Ten požadoval okamžité plnění po pojišťovně a bylo téměř nemožné s ním navázat jakoukoli seriózní komunikaci. Jednal v afektu a chtěl zrušit všech 5 rodinných životních pojistných smluv, pokud pojišťovna nebude plnit. Pan Zuřivý odmítal pochopit, že v pojistné smlouvě, která byla uzavřena s pojistnými podmínkami od 1. 6. 2021 byla výluka na diagnózy v rozmezí M40 až M54. Paní Šťastná svojí diagnózou spadala do diagnóz s čísly M54 až M55. Paní Šťastná byla připravena se s tím smířit, ale její partner byl neústupný, až agresivní. Jeho hněv byl směřován a priori na pojišťovnu a jeho argumenty byly velmi peprného rázu. Diagnóza byla stanovena pro paní Šťastnou bohužel smolně a těsně před 1. 6. 2022, kdy pojišťovna změnila pojistné podmínky a výluky na uvedené diagnózy M40 až M54 úplně zrušila. Změna smlouvy by paní Šťastnou přirozeně poškodila, neboť by naběhly nové čekací doby a získání případného jakéhokoliv plnění by bylo o to složitější. Smlouvu jsme ale naštěstí nezrušili, ani nijak neměnily, protože jsme si byli vědomi, že paní Šťastné hrozí přiznání invalidity I. stupně, což se nakonec také stalo. Paní Šťastné byl přiznán invalidní důchod na diagnózu z února 2022, která se týkala páteře. Po přiznání invalidity jsme si byli víc než jisti, že plnění z invalidity nic nebrání. Klientka před vznikem pojistné smlouvy nikdy neměla s páteří problémy. Invalidita I. stupně byla přiznána dne 28. 2. 2023 a škoda byla pojišťovně nahlášena dne 27. 4. 2023. Po nahlášení samozřejmě následoval kolotoč dodávání různých dokumentů, což probíhalo až do 26. 7. 2023, kdy byl klientčin nárok uznán. V období od nahlášení události do jejího ukončení však došlo k několika nepříjemnostem ze strany pojišťovny. Nutno však konstatovat, že se jednalo o oprávněné nároky. Nejprve chtěla pojišťovna dokument od České správy sociálního zabezpečení a základní lékařské zprávy. To vše jsme pojišťovně dodali a očekávali jsme rychlé vyřízení pojistné události. Nicméně se tak nestalo a pojišťovna si vyžádala stejné dokumenty, které jí již byly dodány. Bohužel následnou kontrolou jsme zjistili, že klientka některé lékařské zprávy opomněla dodat, což bylo napraveno. Pojišťovna už měla veškeré lékařské zprávy, včetně výpisu dokumentace od praktického lékaře, kde má paní Šťastná uvedeny všechny diagnózy a dokumenty, přesto stále nebyla pojistná událost vyřízena. V tu chvíli se do jednání opět vložil partner paní Šťastné pan Zuřivý. Jeho jednání opět nekorespondovalo s jednáním slušného člověka, ale paní Šťastná to vždy vzala s nadhledem a pojišťovně byly dodány všechny dokumenty, které si následně vyžádala. Vzhledem k tomu, že stále pojistná událost nebyla uzavřena dohodl jsem se s paní Šťastnou, že na základě plné moci napíši dopis do pojišťovny, aby došlo k co nejrychlejšímu uzavření události. Odpovědí pojišťovny byla žádost o dodání kompletního výpisu ze zdravotní pojišťovny, kde bude uvedeno, za jakou péči platili lékařům v rámci léčení paní Šťastné. Vzhledem k tomu, že podobné případy řeším často, věděl jsem, že toto je nestandartní požadavek. Vycházel jsem ze zkušeností, kdy dotyčná stejná pojišťovna vyplatila plnění u jiných klientů pouze na základě lékařských zpráv. Nechal jsem proto posoudit požadavek pojišťovny posoudit ze strany nezávislých expertů/likvidátorů. Bohužel ti nám sdělili, že požadavek pojišťovny je oprávněný. Paní Šťastná tedy výpis zajistila. Po obdržení všech dokumentů jsem je prošel, abych si ověřil, že nic nebrání plnění. Informace obsažené v dokumentaci od zdravotní pojišťovny potvrdily mé domněnky. Po prostudování dokumentů jsem v nich zvýraznil, že diagnóza, na kterou uplatňujeme plnění invalidity I. stupně, byla úplně poprvé diagnostikována 21. 2. 2023. To znamená v naprosté shodě s lékařskou zprávou. Od odeslání dokumentů uběhly 2 dny a měli jsme výsledek, který byl pozitivní – klient obdrží plnění. V rámci pojistného plnění bylo vyplaceno paní Šťastné téměř 1 000 000 Kč. V tuto chvíli je spokojený již i pan Zuřivý a paní Šťastné spadl kámen ze srdce. 

Share This