Proč se nevyplatí pojistku uspěchat

Jelikož ceny nových vozů jsou mnohdy na takové úrovni, že si je ne každý může dovolit, celá řada lidí

míří při nákupu automobilu do autobazarů. To byl i případ klienta, kterého budeme nazývat pan

Kupný. Tento klient se rozhodl pro koupi vozu Škoda Superb III. generace v provedení liftback. Na

internetových stránkách si vozidlo vyhledal a vydal se na jeho prohlídku z Plzně až do jižních Čech k

Táboru. Ohledně koupě vozidla probíhalo vše standardně – vozidlo odpovídalo popisu a

fotodokumentaci na internetových stránkách, kupní smlouva byla rovněž v pořádku. Pan Kupný

dokonce využil nabídky úvěrového financování, jelikož mu byly nabídnuty velice příznivé podmínky a

měl tím pádem k dispozici peněžní prostředky pro svoji podnikatelskou činnost. Autobazarem bylo

panu Kupnému nabídnuto samozřejmě i pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení).

Při sjednání pojistky mu nebyly dostatečně vysvětleny následující skutečnosti:

  1. Vysoká spoluúčast
  2. Staré pojistné podmínky
  3. Omezení ročního nájezdu vozidla

V konečném důsledku se jedná o pochybení ze strany zprostředkovatele (v tomto případě pracovníka

autobazaru). Pan Kupný mi výslovně uvedl, že na tyto skutečnosti upozorněn nebyl. U vysoké

spoluúčasti může vzniknout problém při vzniku pojistné události v podobě vyššího zásahu do

peněženky klienta. Omezený roční nájezd počtu kilometrů vozidla zase přináší riziko, kdy při

překročení bude muset pan Kupný o to víc doplácet. V případě starých pojistných podmínek se

nejedná o zásadní věc, spíše se jedná o skutečnost, že v případě pojistné události to není ideální.

Z celého příběhu plyne závěr, kdy i u koupě vozu v autobazaru je dobré komunikovat s předstihem

možnosti pojištění vozu s odborníkem, který zjistí dostupné možnosti a z nich vybere optimální

variantu pro daný konkrétní případ. Ačkoliv se to může jevit jako problém, neboť bez pojistky s

vozidlem z autobazaru nelze odjet, při včasném komunikování situace lze i tuto překážku zvládnout

ke spokojenosti klienta.

Share This