Jelikož ceny nových vozů jsou mnohdy na takové úrovni, že si je ne každý může dovolit, celá řada lidí
míří při nákupu automobilu do autobazarů. To byl i případ klienta, kterého budeme nazývat pan
Kupný. Tento klient se rozhodl pro koupi vozu Škoda Superb III. generace v provedení liftback. Na
internetových stránkách si vozidlo vyhledal a vydal se na jeho prohlídku z Plzně až do jižních Čech k
Táboru. Ohledně koupě vozidla probíhalo vše standardně – vozidlo odpovídalo popisu a
fotodokumentaci na internetových stránkách, kupní smlouva byla rovněž v pořádku. Pan Kupný
dokonce využil nabídky úvěrového financování, jelikož mu byly nabídnuty velice příznivé podmínky a
měl tím pádem k dispozici peněžní prostředky pro svoji podnikatelskou činnost. Autobazarem bylo
panu Kupnému nabídnuto samozřejmě i pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení).
Při sjednání pojistky mu nebyly dostatečně vysvětleny následující skutečnosti:
- Vysoká spoluúčast
- Staré pojistné podmínky
- Omezení ročního nájezdu vozidla
V konečném důsledku se jedná o pochybení ze strany zprostředkovatele (v tomto případě pracovníka
autobazaru). Pan Kupný mi výslovně uvedl, že na tyto skutečnosti upozorněn nebyl. U vysoké
spoluúčasti může vzniknout problém při vzniku pojistné události v podobě vyššího zásahu do
peněženky klienta. Omezený roční nájezd počtu kilometrů vozidla zase přináší riziko, kdy při
překročení bude muset pan Kupný o to víc doplácet. V případě starých pojistných podmínek se
nejedná o zásadní věc, spíše se jedná o skutečnost, že v případě pojistné události to není ideální.
Z celého příběhu plyne závěr, kdy i u koupě vozu v autobazaru je dobré komunikovat s předstihem
možnosti pojištění vozu s odborníkem, který zjistí dostupné možnosti a z nich vybere optimální
variantu pro daný konkrétní případ. Ačkoliv se to může jevit jako problém, neboť bez pojistky s
vozidlem z autobazaru nelze odjet, při včasném komunikování situace lze i tuto překážku zvládnout
ke spokojenosti klienta.